Wednesday, April 2, 2008

朋友

朋友~ 每个人都有吧~
可是有没有想过朋友有很多种?
有好的坏的美的丑的烂的懒的怪懒的.....
有些朋友是因为可以利用你让他们达到目的~
而另一些朋友是因为你有人气,好看或者是美才会来找你....
有那么多种的朋友,你们有没有想过自己在别人的心目中是一个怎样的朋友?
不过我觉得朋友应该都要体谅彼此....怎么说呢....
大家都有各自不同的朋友,不同的习惯,不同的生活环境~
没理由因为朋友不能顺你的意思就生气不爽!!!
以前觉得朋友都是很好,大家一起玩一起疯~
但是随着年龄的成长,看法就越来越不同了....
现在的我就觉得对朋友说话要特别小心,不能说得过分~
很多时候都是无心之过得罪了朋友,都会觉得他莫名奇妙的生气!!
大家的习惯不同,能接受的程度也不同,再说什么之前绝对要三思~
最近的我就觉得很多朋友都好像对我冷淡了,我也不知道为什么??!!
大家的话都不像以前那么多,可能我是个多话的人吧~
说实在的有时我多话是因为不想朋友聚在一起没话说!!


朋友相处久了大家知道各自的缺点~
不能接受的也只能不说话,能体谅的就会成为好朋友!!
要找个你能谈心能听你诉苦的朋友很难~
如果你找到我就要恭喜你,你是非常幸运的....
曾经就有找个朋友诉苦,说自己不爽的事!!
但是他没听几句就不耐烦,完全没心再听你所说的一切~
见到这种境况有脑的都会停下来不讲了.....
虽然是这样,但是我没生气,因为他没必要听我说这些personal的事。


说真的我不希望失去我任何的朋友!!
能成为朋友是一种福,虽然说不上是幸福~
但是大家能在茫茫人海中相遇相知真得很不容易.....
有些人会说“多你一个朋友不多,少你一个朋友不少
基本上这句话是非常伤人的!!!
想也不想就说出这句话,后果只有少个朋友多个敌人~
对于我来说大家之前嘻嘻哈哈的有说有笑,变成不言不语的陌生人~
我的心里都会很不舒服,很不开心....
不知道你们有没有这样的感觉?


我算是个很少生气人的朋友吧~
我也不知道,有时候内心已经是很生气.....但是还是吞进肚子!
朋友说着你不喜欢的外号,我还要笑笑对回他们....
不懂是不想惹太多事,还是不想破坏我们的友情~
就算生气的骂他们,换来的只是“怎么那么小气
我是很不爽的,也很累......
但是有多少个朋友能够知道?

11 comments:

nIcOLe said...

nvm...i come d!!
i always support u...my dear fren!!
i can hear ur personal thing...and i promise wont say out anything!!
if u got anything wanna tell me..juz say lah!!
i got very 耐性 to hear ur story de!!
promise oo...never lose me tis fren!! keep in touch!!

nIcOLe said...

add on some more thing...
i am very 废 de fren...can say anything to me...haha!!
i am not that 小气 la!!
juz some time play with u... :p
haha...

HuAn said...

thx wendy~
haha....next time i got problem find u loh....
u dun run !!! LOL
hahaha....keep in touch

nIcOLe said...

sure i wont run...
u can find me anytime...
but reli u will find me ma??
always got secret no tell me...=.='''

eS™ said...

wow..huan..
nice!!
u same with me le!!
will say true heart word in the blog le..
keep on !
i only can say..
i feel so suey that know u near 2 yrs ad!!
haha
hav a nice day~
to ah KONG

HuAn said...

HAHA....lolx~
thx thx=)
ah kong-.-"
wat suey? know me u get many benefit!!

Blues89 said...

=,=" u know huan u get to get many "justin" news~
very updated tim de...

nIcOLe said...

haha....unfortunately...i am not interested to JUSTIN!!
but tis fellow reli nice man...
yo...support support!!
remember my COKE oo~~... :p

εгιс said...

hmm .. thn we call u kong u also 不爽 ar ? but nvm lar .. we all r close friends rite ? rite ? ..rite ? haahaha ..

actually v good ad .. our course hav so many 废 ppl .. whos easy to get along wit ..

Its not like my friend's course ... do assignment also can argue .. til wan fight o.o ..

- 也是废人的 eric

eS™ said...

yup..
we cert most nice le..
wan back those ppl back..
haha..
unlike now..
all so sucks ppl in DMI..
u c adam..haha..
huan most sucks la..
c him one tm in msn..scold him one tm sucks~
haha...

HuAn said...

lol....we DMI all suck~
HAHAHA....lolx